27 august 2011

Cetatea Rupea

Cetatea Rupea este situata la 50 km de Brasov
si este unul dintre cel mai vechi edificii din tara noastra (5.500-3.500i.Hr.)
Dupa cum este traditional la noi, se afla despre astfel de lucruri..de cele mai multe ori trecand cu masina pe langa ele. 


Cetatea se poate vedea-momenta-cel mai bine de pe sosea
si este in plin proces de restaurare.
Chiar si asa este spectaculoasa- data fiind vechimea pe care o are..


Oraselul are mare potential turistic,
iar locuitorii sunt foarte de treaba-am primit indicatii fara sa le cerem pe strada,
pentru ca ne-au auzit vorbind...


Momentan nu se poate ajunge cu masina la cetate..deoarece drumul este indreptat si se toarna asfalt.
Se poate ajunge insa destul de usor pe jos..
din centrul orasului urcand aproximativ2 km
..partial cu nisip, partial neamenajat. 
Cel mai bine este sa intrebati pentru ca nu sunt indicatoare.


Zidul exterior este aproximativ 40% restaurat,
iar in interior intrarea este interzisa datorita lucrarilor care sunt in  desfasurare.
La cum arata drumul de acces si parcarea 
vor fi gata foarte curand chiar si in ritmul muncitorilor romani...


muncitori care au fost foarte deranjati de prezenta a 2 nebuni
inarmati cu o camera video si un aparat de fotografiat.
Din clipa in care am fost reperati, ritmul lucrarilor a fost intetit iar noi..bineinteles, incurajati sa plecam.
Lucru care m-a deranjat, asa ca i-am filmat facand tampenii in timpul orelor de lucru 
si stand degeaba;
motiv pentru care am fost claxonati in parcarea din fata cladirii, unde ne afla doar noi 2 si o masina de muncitori nesimtiti si lenesi care ascultau manele la mobile in loc sa puna pavajul in parcare.


Ca peste tot, potential exista,
insa cum din pacate..de foarte multe ori, omul sfiinteste locul..iar noi romanii nu suntem in stare sa ne facem treaba,
scurta plimbare mi-a oferit clipe de enervare..in loc de mult-cautata pace.


Sper ca acest oameni badarani sa-si termine treaba si sa fie macar buni la ceea ce fac ,
daca educati sau foarte productivi.. evident,nu sunt;
si ca zona sa arate si sa isi recapete macar o parte din frumustetea de alta data.
Mi-am propus sa revizitez zona in 2013 cand se preconizeaza terminarea lucrarilor.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu