4 decembrie 2011

Seria traditii - Cadouri in ghete de Mos Nicolae

Stim cu totii ca in noaptea de 5 spre 6 decembrie, vine mosul.
Trebuie sa ne pregatim ghetele. :)
Cand eram mica imi pregateam intotdeauna cele mai mari cizme/ghete pe care le aveam;
asa incantata am fost cand am avut primele cizme pana sub genunchi :)))
insa cel mai fericit moment de Sf. Nicolae a fost pentru mine, 
de mult... nu eram la scoala, cred ca aveam vreo 4-5 ani (este una din cele mai vechi amintiri ale mele)
cand am primit un caiet si un pix.
Nu exagerez, atat am primit si am fost cel mai fericit copil pentru ca am putut sa desenez tot restul anului.


Spre norocul meu, ultimii nori ai comunismului s-au risipit dupa aceea si am primit si cadouri
substantiale, oricum, nu trebuie sa ne departam mai mult decat am facut-o
deja de ceea ce ar trebui sa reprezinte pentru noi aceasta sarbatoare.
Sfantul Nicolae este unul dintre primii filantropi ai crestinismului.


Se spune ca Sf. Nicolae era fiul unei familii bogate,
ce a ramas orfan de copil si ce si-a folosit averea pentru a face bine umanitatii.
Potrivit legendei Sf. Andrei a ajutat 3 fete pe care tatal acestora dorea sa le vanda,
sfantul le-a pus cate un saculet cu bani fiecareia,
pe rand si le-a ajutat astfel sa se casatoreasca.
Mai putin importanta devine in zilele noastre povesta in sine,
important este sa nu uitati ca a darui este cel mai frumos lucru pe care il puteti face in aceasta perioada;
sper ca este evident ca nu ma refer doar la cadourile pe care
oricum le veti face celor dragi.



Sf. Nicolae vegheaza de fiecare data la buna "functionare" a soarelui si la intoarcerea acestuia.

Acesta are ca principala atributie vegherea portii cerului dinspre apus,
pe unde soarele incearca sa se strecoare sper miazanoapte.

In timp ce Sf. Andrei este plasat intr-un timp invaluit de spirite malefice
ce devin si mai violente si nervoase in "noaptea strigoilor",
Sf. Nicolae salveaza de fiecare data lumea cu bunatatea si cu darurile sale.


In aceasta zi, peste 800.000 romani isi sarbatoresc ziua onomastica,
asa ca "La multi ani!" si nu uitati sa fiti generosi.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu